Dag 2

20 juli 2023 - Rødbyhavn, Denemarken

Hoi😇, vandaag is weer dag 2 van onze vakantie!🥳 Wij begonnen vandaag vroeg met de dag. Ik was om (Xiao Xi) 9:54 wakker en heb goed geslapen. Wei was om 10:07 wakker gemaakt door pap, omdat we voor 11:00 moesten vertrekken en pap was om 8:24 wakker. Ik ging als eerste douchen🚿, maar ik wiste niet hoe die werkte want het was een bad. Uiteindelijk heb ik pap erbij geroepen en heeft hij uitgelegd hoe het werkte. Na het douchen heb ik me omgekleed en zijn we met z’n alle gaan ontbijten🥣 (9:49), het ontbijt bestond uit broodjes 🍞(die we nog over hadden voor onderweg), ijs🍨 van gisteren en sap🧃 van de winkel. Na het ontbijten zijn we met z’n allen gaan opruimen/inpakken (10:36) voor het volgende avontuur!🤪 We zijn toen in de auto 🚗 gestapt (10:49), hadden Gailey gebeld voor haar 29STE verjaardag!🥳🤩 Eerst nam ze niet op😭, dus we hadden een liedje gezonnen na de piep. Een paar minuten verder had ze teruggebeld, en had ze ons bedankt voor de felicitaties.😁 We hebben een tussenstop gemaakt voor het opladen van de elektrische auto (13:20). Tijdens de tussenstop zijn we nog ff naar de 🚻 gegaan, en nog wat ff tussendoors gegeten/gedronken. Ik (Xiao Xi) had een rozijnenbroodje (🥯) gegeten. Ik vond het broodje zelf matig😐, want er waren maar twee keuzes: croissantje of rozijnenbroodje. Ik nam het rozijnenbroodje, omdat ik geen zin had in een droog croissant. Wei had wel zin in een droge croissant🥐, en pap had een large black koffie gedronken☕️(zwarte koffie). Hij vond zelf dat de koffie te warm was🥵, dus hij heeft ff gewacht voordat hij een slokje kon nemen. Na deze break (pauze) die 35 minuten deed zijn we weer op stap gegaan met de auto naar de boot die aan de grens was van Duitsland. Het Duitse eiland heette ‘Burg auf Fehmarn’, we gingen over de brug van de A1 naar ‘Border Puttgarden’ heen om over te stappen naar een boot (14:17 t/m 15:03). Toen gingen we met de boot 🛳️ naar ‘Rødby Færgehavn’ (15:17 t/m 16:02), en van daar met de auto naar de receptie van het vakantiepark ‘Lalandia Hytter’ (16:27). De rit van de boot naar het vakantiepark zou eigenlijk 10 minuten duren, maar pap maakte een foutje en reed door ipv links afslaan. Daardoor reden we iets langer dan 10 minuten. Hierbij sluit ik (Xiao Xi) deze lange avontuur (tot 16:37), maar wees niet getreurd 😔, want Wei gaat vanaf 16:37 vertellen wat er allemaal gaat gebeuren! 😃  TO BE CONTINUED….. ‼️🤔🫣