Dag 7. Gjern deel 2

26 juli 2023 - Gjern, Denemarken

Hallo, Hello, Salut, Guten Tag

Dit is alweer dag 7 van onze vakantie in Denemarken en hier komt deel 2.

Nadat we naar de fonteinen zijn gegaan gingen we nog even rondlopen, op een gegeven moment kwamen we bij een spelletjeswinkel waar er een schaakbord stond dus ik moest wel effe spelen.

Nadat ik had gewonnen van pap gingen we nog even rondkijken, er waren echt HEELLL veel spelletjes, maar dan ook echt HEEEEEEELLLLLLLL VEEEELLLLLLL.

Allemaal puzzles, bordspelletjes en kaartspelletjes er was echt van alles, ik zag ook nog een een vitrine met allemaal verschillende soorten schaakborden (met stukken) en ik zag zelfs een bord voor 3 player chess (ja mensen dat bestaat je kunt schaken met 3 personen).

Nadat we daar nog een tijdje hebben rondgekeken gingen we weer weg, we wilde nog even een keertje terug naar de bijenkorf van Denemarken want pap wilde nog even kijken voor een mooi overhemd.

Pap heeft bijna een hartaanval gekregen toen hij de prijzen zag van sommige overhemden (kuch, kuch, kuch 1200 euries voor een pakje).

Er waren zelfs nog allemaal stropdassen, strikjes en knoopjes, maar er was helaas niks bij voor pap.

Toen we klaar waren gingen we even een stukje lopen en daarna kwamen we erachter dat we honger hadden dus gingen we even zitten om te kijken waar we kunnen eten. (Of hoe Xiao Xi zegt chappen)

We zagen op Tripadvisor dat we keuze hadden uit: de chinees, een Vietnamees restaurant, een Italiaan en gewoon in het huisje wat eten.

Uiteindelijk zijn we naar het Vietnamees restaurant gegaan, dat bleek een hele goede keuze zijn geweest. (Leuk feitje over dat restaurant binnen hingen foto’s waarop je kon zien dat Barack Obama daar was geweest, best gaaf)

Het eten daar was erg lekker, ik had voor het drinken een soort van limonade en als eten balie met vega vlees, champions, wortels, komkommers en sla, Xiao Xi had een cola en rijstnoedels moet groente en pap had ook een cola met mie met paddenstoelen en groente AKA konijnenvoer.

Ik probeerde daar ook nog om met stokjes te eten maar dat was helaas niet gelukt, oh en Xiao Xi at een hele hete peper omdat ze dacht dat het een paprika was.

Toen we klaar waren met het eten wilde we gaan maar onderweg zag Xiao Xi een winkel waar ze naar binnen wilde gaan.

Het was zo’n winkel waar je betaalde voor het aantal kilo aan kleren dat je kocht, we hebben daar waarschijnlijk wel een uur in die winkel gestaan maar uiteindelijk hebben we wel wat leuke kleren gevonden.

Toen we daar klaar waren gingen we naar huis, en daar hebben we nog even uitgerust.

Na ongeveer 3 kwartier of zoiets gingen we even een spelletje spelen, eerst gingen we Skip Bo spelen die pap helaas had gewonnen en daarna gingen we Blackjack spelen.

We hebben tot over midden nacht zitten spelen en uiteindelijk heb ik gewonnen omdat ik bij de laatste ronde 11 punten heb ingezet en die ronde heb ik ook gewoon gewonnen waardoor ik boven aan stond.

En ergens rond kwart voor 1 s’nachts gingen we dan eindelijk slapen.

Nou ik hoop dat jullie weer hebben genoten van deze blog.

Doei, bye, au revoir, Tschus

1. Fanny: