Dag 8 🇩🇰

28 juli 2023 - Ribe, Denemarken

Hoiii, Deze blog kwam helaas niet aan vanwege het internet😬 maar hier isss die! We (Wei en ik - Xiao Xi) waren gisteren om 8:40 wakker, pap was al wat eerder wakker, en we gingen snel ff ontbijten, onze spullen gepakt en zijn snel in de auto gestapt! Na een trip van iets meer dan één uur zijn we aangekomen in LEGOLAND!!! (10:36) Er was een hele lange rij dus we moesten heel lang wachten in de wachtrij. Toen we er eenmaal door waren, zagen we gelijk standbeelden van lego staan. Dat zag er heel indrukwekkend en mooi eruit! Tijdens het lopen kwam er opeens een enorme regenbui. Ik ging snel rennen, en verstopte me onder een plant, waardoor ik nog steeds nat werd. Wei en pap gingen ergens anders schuilen, zij waren wel helaas helemaal droog. Na 10/15 minuten was het weer droog. Tijdens het lopen kwamen we allemaal kleine gebouwen, het is eigenlijk wel Madurodam maar dan veeeelll groter én het is allemaal van LEGO gemaakt! De hoogtepunten van die gebouwen waren: Kopenhagen en  Amsterdam. De rest zag er een beetje saai eruit, behalve… de Eiffeltoren, New York Times, Burj Khalifa, een paleis, een brug, Sydney, Colosseum en nog veel meer waarvan ik de namen niet meer weet! We gingen in veel achtbanen, waardoor we EXTREEM LANG (meer dan 1 uur per rij) moesten wachten! Én het ergste was nog dat sommige achtbanen het niet eens waard was! Maar goed, voor de rest was het wel leuk! Bij elkaar hebben we wel minstens 5,5 uur gewacht op de rijen. Sommige achtbanen deed nog meer dan een uur wachten, dit deden we niet omdat we geen zin erin hadden en het was zonde van onze tijd! Èen van de achtbaren was dat we na heeeeellll lang wachten letterlijk een filmpje gingen kijken van max 3 minuten. Het filmpje ging over dat we in een vliegtuig zaten en dat we gingen vliegen naar andere universums ja, dat was het letterlijk. Ik vond het zelf wel leuk, maar voor zoooo lang wachten vond ik het niet waard. Tussen de attracties door gingen we nog ff een lekkere grote ijsje halen! (16:13) Na het ijsje hebben gegeten gingen we naar een spookhuis, dat was eigenlijk niet zooo griezelig omdat het bedoeld was voor kleinere kinderen. (Tussen de 3 en 12 jaar) Het zag er wel leuk uit, we moesten door een spiegel doolhof heen en gingen aan het einde in een soort achtbaan zitten. We moesten toen zitten en verden gelanceerd naar boven en naar beneden. Die attractie deed minstens 7 seconden en dat was het al weer. Wei en ik (Xiao Xi) waren heel erg teleurgesteld omdat het te kort deed. Daarna gingen we nog naar 1 attractie omdat het al tijd was en waar pap wel in kon (pap kon niet in die andere attracties, omdat hij niet met zijn knie kan buigen) De attractie is eigenlijk geen attractie, maar een uitkijk zicht vanaf boven. Daarbij zag je ALLES! Van top tot teen. Daarna gingen we naar onze auto toe. (15 minuten lopen) Toen we eenmaal in de auto zaten hadden we honger en gingen we voor het eerst naar de Burger King. Ik (Xiao Xi) had een veggie schnitzel burger, pap een veggie normale burger en Wei had een veggie normale burger met BBQ saus erop. Samen hadden we nog een allemaal patat/friet/aardappel gegeten en we hadden drinken. 2x cola zero en 1x fanta) Het gemiddelde samen bij elkaar was een 4,7, want het deed 15 minuten + 7 minuten wachten want ze riepen het eten niet en de frietjes, hamburgers. Ik (Xiao Xi) vond het een 5, pap een 4 en Wei een 5, bij elkaar is dat 14:3= 4,66666667 afgerond op een 4,6. Na het eten en drinken waren we op weg naar ons aankomende 3 daagde huisje. We waren daar pas om 22:21 aangekomen. Hierbij sluit ik de blog en hopelijk vonden jullie het leuk!

Doei!!!!

Geschreven door Xiao Xi Leseman

1. Gailey:
    29 juli 2023
    Sick, spaceshuttle van Lego!