Dag 9 Ribe

28 juli 2023 - Ribe, Denemarken

Hallllooooooooo iedereen

Ten 1e hoe is jullie dag, en ten 2e dit is alweer dag 9 van onze vakantie in Denemarken, wat gaat de tijd toch snel dames en heren.

Vandaag ben ik ergens rond 7 uur s’ochtends wakker geworden maar Xiao Xi en pap sliepen nog dus probeerde ik verder te slapen.

Maar helaas werd dat me niet gegund want er kwam een IRRITANTE bij/mug langs die echt kapot IRRITANT was, Xiao Xi is na een half uur ook wakker geworden en toen probeerde zij ook verder te slapen maar dat lukte niet.

Na ongeveer anderhalf uur te hebben geprobeerd te slapen (wat niet was gelukt) is pap ook eindelijk wakker geworden.

Op deze camping kregen we blijkbaar ontbijt dus dat hoefde we niet zelf te kopen, dus we hadden lekkere broodjes gekregen, boter, kaas, verschillende soorten jam en pindakaas.

Tijdens het ontbijt kwam er weer eens zo’n irritante mug langs en Xiao Xi werd er heel bang van omdat ze die mug walgelijk vond.

Ik en pap hebben nog gewoon ontbeten maar Xiao Xi durfde niet meer, na het ontbijt gingen we ons klaarmaken want we gingen lekker naar het strand.

Het zou vandaag 23 graden worden (het voelde VEEEELLLLLLLL warmer voor mij), dus dat betekende goed strand weer.

Na even gereden te hebben kwamen we eraan, we zette de auto in de oplader en gingen naar het strand.

Nou het strand was echt HEEEEELLLLLLL groot, echt HUGE strand, we moesten zowat 500000 kilometer lopen om bij de zee te komen.

Toen we daar kwamen gingen we even met onze voeten in het water staan want pap en ik hadden onze zwemspullen niet bij ons maar Xiao Xi wel, zij ging eventjes zwemmen maar volgens mij had ze het nogal koud.

Na gezwommen te hebben gingen pap en Xiao Xi terug maar ik bleef nog even want ik vond het wel fijn om met m’n benen in het water te staan.

Na een half uur gingen we weer weg en moesten we weer dat hele LANGE stuk terug lopen, toen we er eindelijk kwamen hebben we nog even een ijsje gegeten.

We namen met alle 3 een sorbetijs alleen zat er op die van mij en Xiao Xi een harde laag rondom het ijs gemaakt van caramel.

En dat werd dus echt heel erg vies, het ijs smolt maar het sijpelde allemaal naar beneden want het kon natuurlijk niet weg door die karamellaag eromheen.

Nou na eventjes onhandig dat ijsje opgegeten te hebben gingen we terug naar de auto.

Bij de auto aangekomen zagen we dat hij niet had opgeladen, dat betekende dat we snel een laadpunt moesten gaan zoeken want we hadden niet genoeg stroom om naar Ribe te gaan.

Toen we eenmaal een plek vonden hebben we een uurtje gewacht en toen konden we weer gaan.

Toen we thuis kwamen heb ik nog even een potje geschaakt op het pleintje voor ons huis en toen nog even gedoucht want er zat nog allemaal zout. In m’n kleren van het water.

Rond half 6 gingen we naar het centrum want we gingen daar een tochtje maken met een koets, we reden een route door Ribe heen.

Het was erg leuk om te zien, maar helaas stopte we al om 7 uur.

Daarna gingen we naar een restaurant om te gaan eten, Xiao Xi had er een gevonden maar toen we eraan kwamen zagen we dat ze maar een vegetarisch gerecht hadden en het was zo’n 30 euro  pp.

Dus dat gingen we dus even niet doen en daarom hebben we even een nieuwe gezocht.

Toen we er een gevonden hadden gingen we lopen, maar na 2 min lopen kwamen we langs een leuk pizzatentje en we besloten om daar te gaan eten.

Het eten was echt heerlijk, ik had een pizza formagie met een lekker sapje, Xiao Xi had een pasta en een cola en pap had ook pasta maar hij had ook nog een biertje erbij.

Na het lekkere eten zijn we terug gegaan naar huis, daar hebben we niks interessants gedaan en dus gingen we rond kwart voor 11 slapen.

Nou dit was alweer dag 9 van onze reis in Denemarken, wat gaat de tijd toch snel mensen.

Ik hoop dat jullie dit weer een leuke blog vonden.

Tot morgen!!

DOEIIIIIIIIIII

1. Luc Leseman:
    28 juli 2023
    Ik word hier heel vrolijk van!