Dag 7 🇩🇰

26 juli 2023 - Gjern, Denemarken

Hoiii👋🏼, Vandaag is ff een laatkomer van gisteren. 😬We waren gisteren om 10:41 gaan ontbijten, later gingen we 11:00 in de auto 🚘 zitten naar Århus. Het wordt ook wel genoemd als Aarhus. We waren daar om 12:23 aangekomen.We gingen kijken wat er te doen was, uiteindelijk zagen we een leuke grote winkel. 🏬 Het leek bijna de Bijenkorf, maar dan nog veeeeelll groter! 📈 We hebben wat uitgekozen, ik (Xiao Xi) had 2 korte shirts, een gele en een blauw, licht beige shirt. Wei had een jas en een trui, pap had helaas niks gevonden. 😔 Na het shoppen zijn we naar een restaurantje gegaan genaamd: ‘Sidewalk.’ (14:23) Ik (Xiao Xi) had een ijskoffie met karamel, Wei had sap en pap had een zwarte koffie waarvan hij vond dat die koffie waterige was. Na het tussendoortje waren we ff naar de Flying Tiger (15:06) geweest, maar het was helaas een beetje saai omdat er niet zo leuke dingen tussen zat. (Droog/basic) Daarna zagen we een gebouw/kerk, pap is op de foto geweest. Nadat hij op de foto was geweest zijn we naar een water fontein geweest, (15:46) Wei en pap zijn in het fontein gelopen, en als je erin staat, zijn er stukjes waarbij je niet wordt natgespoten.

Dit was alweer helaas een korte verhaal, maar de FEIT van de dag issss: Wist je dat Århus is een havenstad aan de noordoostelijker ben `Jutland’ is?? Dat is zo! En Århus is op Kopenhagen na de grootst stad ban het land. Århus is geschikt in het vroege Vikingstijdperk en is daarmee een van de oudste steden van het land, samen met Ribe. En wist je dat ze in 2008 begonnen met ‘het project Aarhus Ø.’ Het doel was van een containerhaven naar een woon- werk en recreatiegebied ervan te ombouwen. De stad ‘Århus’ heeft ca. 280 000 inwoners die ze in 2019 hadden geteld.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden! En tot de volgende blog!🙋🏻‍♀️

Geschreven door Xiao Xi Leseman👸🏻✌🏼

1. Fanny: