Denemarken dag 4 Kopenhagen deel 2

23 juli 2023 - Rødbyhavn, Denemarken

Hallo

Hier gaat het verhaal verder, dus we waren gaan schuilen onder een afdakje omdat het opeen keihard ging regenen (Xiao Xi stelde zich naar mijn mening een beetje aan maar ze is ook van suiker dus dat verklaart wel veel)

Na ongeveer 10 min wachten zijn we verder gelopen, we wilde eventjes langs het gemeentehuis lopen van Kopenhagen, en dat zag er best wel mooi uit.

We wilde ook nog een boottochtje maken door Kopenhagen dus dat gingen we even regelen, we wilde de boot van 19:00 nemen omdat Xiao Xi daarvoor nog even wilde gaan winkelen. (Spoiler: we zijn niet droog gebleven)

Toen we de kaartjes hadden voor de boot van 19:00 hadden we nog heel veel tijd over dus gingen we even winkelen.

We zijn eerst naar een souvenir winkel gegaan omdat Xiao Xi dat zo graag wilde, ikzelf vond het nogal saai.

Toen ze daar niks kon vinden ging ze naar een 2e souvenirwinkel en daar hebben we een kaart gekocht.

En toen zag pap opeens op de buienradar dat er om 19:00 een enorme regenstorm zou komen dus hij wilde proberen of we even de eerdere boot van 18:15 konden krijgen.

Allright nu heb ik goed nieuws en heel erg slecht nieuws, het goede nieuws is dat we de boot van 18:15 konden nemen maar het heel erg slecht nieuws was dat we tijdens het varen zagen dat er een ENORME regenbui ging komen.

Tja dat was dus de laatste keer dat pap naar de buienradar ging kijken, de eerste helft van de boottocht was opzich wel interessant, we zaten in een lange motorboot waar ongeveer 50 mensen in paste.

Toen we gingen varen hadden we ook een gids die ons wat ging vertellen over een aantal gebouwen op de route, maar halverwege zagen we achter ons een ENORME regenwolk komen.

Tja en 2 minuten later begon het KEIHARD te regenen, we hadden wel geluk dat we nog een paar rode plastic regenpakken kregen maar dat hielp niet echt want ik ben alsnog heel erg nat geworden.

Nou iedereen had het koud en was nat en het we moesten nog ongeveer een half uur varen, tja dat werd een bijzondere boottocht die je niet snel vergeet.

Na een half uur kougevat te hebben konden we uit de boot en zijn we meteen naar de garage gegaan waar de auto stond.

Toen we eindelijk in de auto aankwamen zag pap dat we nog even onderweg langs een snellader moesten gaan, toen we na ongeveer een kwartiertje te hebben gereden kwamen we bij een tankstation van Shell waar we even de auto gingen laden en ook nog even wat lekkers hebben gehaald.

Pap had as always een koffie gepakt en ik heb een lekkere chocomuffin genomen en Xiao Xi had een zag Haribo snoepjes genomen.

En toen moesten we een half uurtje wachten voordat we konden gaan, ik heb een beetje YouTube gekeken en een potje geschaakt en pap zat met me mee te kijken en Xiao Xi zat ook iets te doen op haar telefoon.

Toen we konden gaan heb ik even mijn telefoon gekoppeld aan de blauwe tand van de auto en konden we even mijn playlist luisteren, top 40 had niet echt hele leuke muziek.

Toen zag pap ineens dat door het koude weer en de regen (die er nog steeds was) de auto erg veel moeite had om langere kilometers te kunnen rijden  waardoor de kans bestond dat we ALWEER moesten laden.

Gelukkig gingen we even achter een vrachtwagen rijden wat hielp want de vrachtwagen houd de wind tegen en door achter een vrachtwagen te rijden gingen we ook iets langzamer.

Toen we zeker wisten dat we niet meer hoefden te laden was Xiao Xi haar beurt om muziek aan te zetten, te had veel zomerliedjes maar de meeste vond ik erg raar.

Na een kapot lange tijd te hebben gereden waarbij het al bijna helemaal donker werd en het al ongeveer 22:00 uur was reden we nog steeds achter die vrachtwagen, op die vrachtwagen stond GEORGI en die GEORGI was zo vriendelijk om ons eventjes thuis te brengen. (Als we niet achter hem aan konden rijden hadden we nog een keer moeten laden en waren we waarschijnlijk rond 01:00 uur aangekomen)

Na EINDELIJK bij ons campinghuisje aan te zijn gekomen ben ik snel effe gaan omkleden en heb al even m’n kleren voor morgen gepakt want morgen gaan we naar de stad Gjern waar we 4 dagen gaan overnachten.

Op het moment dat ik dit typ is het alweer 00:00 uur, ik ga zo pitten en pap en Xiao Xi zitten wat dingen te bekijken voor Gjern.

Nou morgen moeten we 3 a 4 uur lang ik de auto zitten dus ja dat gat nogal saai worden.

Slaaplekker iedereen

Ciau

1. Tante T:
    23 juli 2023
    Wat kan je leuk schrijven XX het is net of ik ook mee ben op vakantie
  2. Chantal:
    24 juli 2023